suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Sunday, August 8, 2010

tak cukupnya masa.....


bismillahirahmanirahim...
assalamualaikum wbt...

sebelum aku tulis panjang lebar.. aku just terasa sangat penat... penat sungguh akhir2 nie..
masa tak penah cukup... ya ALLAH... DIA sudah memberi 24 jam pada aku.. tp, aku masih tamak untuk memilki lebih dari itu... lama dah aku tak update blog nie.. sgt lama... banyak jew sbnrnya cter yg aku nk post katy sini tp.. aku sgt penat untuk menaip dan aku rasa dr aku update blogh.. baik aku wat benda lain.. akhirnya... kerja berr tangguh.. aku yg tak dpt wat lgsg.. huhu...

assignment sgt banyak,.,.. aku tak tau cmne nk wat lg.. tp.. aku cuba siapkn satu2.. insyaALLAH... dengan izinnNYA.. aku mampu siapkan... insyaALLAH..... aku tgh berusaha satu demi satu....

tak cukup dgn assignment... CA datg tak mengira masa... CA teramatlah banyak,.. aku rasa mcm sume subj ader CA b4 raya nie... bila nk study... ya ALLAH.. banyaknya nk kene cover.. rasa mcm tak sempat jew nk cover sume tue.. rasa payah sangat.. huhu.. rasa takut aku tak mampu nk wat yg terbaik,... aku sgt penat...

tue dgn cter yg berlaku spnjg aku bljr.. skang aku nk cter psl.. twen medik ke india... aku tolak lg... dah 2 kali aku tolak twrn ke lua negara utk medik.. nape??? aku lebih tenang di sini.. aku ckp ngn mak... mak ckp... tak baik wat keputusan ragu2... kalo ragu2 better tak yah g... dan hati aku pown menunjukkn keadaan yg sama... bila ku pkir psl twrn tue... hati ini sgt gelisah.. sgt ragu2...
tp.. bila aku fikir aku nk trus nk tggl kt sini and wat forensik.. aku jd yakin ngn keputusan aku.. insyaALLAH... apa yg aku putuskn ini adlh yg terbaik utk aku...

aku da lama lupakn cita2 utk bergelar doktor... biala... amirah aziz... shukriyah shukran... hanif zamri... alif faidhi... fikri rosli... fatimah zahra.. dan beberapa kawan aku yg lain teruskan cita2 aku yg tak kesampaian itu... mungkin.. ader hikmah,... mugkin aku akn lebih berjaya menjadi ahli forensik dr menjadi doktor... insyaALLAH.......

aku akn trus lupakan cita2 itu... akan trus berusaha dgn apa yg aku wat skang......

surayya akan berusaha dengan apa yg dia ader.. akan terus menuju kejayaan.,.. walaupun aku dan rakan2 aku tidak sama tujuan... namun,.. biarlah kami sama2 memperolehi kejayaan.... insyaALLAH.................

1 comment: