suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Tuesday, October 12, 2010

sahabat






bismillahirahmanirahim....
assalamualaikum w.b.t...

sudah lama rasanya tak update blog nie... rasa sgt malas nak update..
tambahan pula, hobi lama da dtg balik iaitu:
1) baca novel...
2) tgk cter online...
3) gyle akan dbsk..
4) tulis diari...

cukup la pasal kehidupan harian.... kini, aku nak cerita ttg tajuk aku tue....

SAHABAT.....
semua org nak sahabat.. sahabat yg kte bleyh kongsi segala-galanya.... sahabat yg kte nangis bersama,.... kte gembira bersama... tp, bukan senang nak cari sahabat yag betul2 sahabat...

aku tergolong antara org yg sgt bertuah.,... aku mempunyai sahabat yang ada ketika aku senang mahupun susah... aku rasa org2 nie yg menceriakan hari aku..... ada sahabat yag bergelak bersama aku.... sahabat yang menangis bersama aku ... sahabat yang bergaduh bersama aku malah, aku ada sahabat yang saling mencemburui satu sama lain....

perkara2 nie yang wat persahabatan antara kami bertambah kuat....
contoh....
aku masih igt ketika sekolah rendah... dengan fikiran yang masih tdk matang, aku bergaduh dgn my best friends..... shukriyah shukran.... farhana norizan... ingtkah kalian sewaktu kita bergaduh dulu.... aku rasa itu adalah tempoh yg mematangkan aku... kte bergaduh hanya disebabkn oleh perkara yg kecil... dan aku mengaku, aku terlebih sensitif ketika itu... kekeke.....

perkara yg tak sepatutnya berlaku... namun , ia memakan masa yg lama..... tp, disebabkn kte berpisah, seorg ke sbp.... seorg ke mrsm... dan aku stay kat ttdi.,... ia buatkan aku berfikir yg korg adalah sahabat aku.... bila da berpisah la br aku rasa bahawa kalianlah sahabat sejati... aku bahagia dengan kalian...... dan kini... kita akan berpisah lebih jauh dan lama..... terpisah oleh lautan dan benua yang entah dimana... sekali lagi kita berpisah kerana mengejar cita2.... oleh itu, redhalah... dan berusaha agar kita kembali ke TTDI dgn membawa segulung ijazah dan kejayaan.... insyaALLAH.....

amirah abd aziz...... teman yang sentiasa bersama aku.... dengan dye pown.. ader juga perkara2 lucu yg berlaku.... tingkatan satu.... igtkah dikau apa yg berlaku???? aku tahu kte menjadi renggang tapi, demi ALLAH, aku tak igt apa yg menyebabkan kejadian begitu berlaku... kekekeke..... puas aku cuba igt, tp.. aku tak dpt..... yg pasti.,... atas pertolongan hanif zamri, kte berjaya rapat kembali.... huhu.... terima kasih pada dia ketika itu.....

wan athirah.... amirah ahmad... nurul fadhilah ibharim... kalian aku kenal ketika melangkah ke mrsm.... terima kasih pada kalian kerana kalian menyebabkan aku sentiasa ingin kembali ke zaman mrsm.... saat2 yang tak mungkin akan aku lupakan.... kalian menjadikan kehidupan mrsm indah dan amat bermakna dan tiada istilah menyesal dalam kamus hidup aku.... masih teingat lagi suara2 fella menjerit2.,.. masih teringat lagi aku , thirah dan myra baring diatas satu katil sambil bergosip dan pastinya katil itu adalah katil aku... kekekek.... aku rindu sgt baring atas satu katil ngn kwn2... kat matrik.,.. usm... tak jumpa kwn yg sebegitu.... kekeke.....

izzaty mas sudin..... ko adalh satu sahabat yang aku rasa sgt gembira berjumpa dgn ko.... perkenalan kita amat simple.... aku hai ko,... ko hai aku.... dan akhirnya, kte akan berkepit ke mana sahaja kite pergi.... huhu... ader chemistry antara kita.. chemistry yang tdk perlu di ungkap dgn kata2.... apa yg menggabungkn kte??? aku hanya dapat kate... mungkin sifat dan minat kita yg sama.... hohoho....

nadiah ilhami.. amimah.. asiah... kalian adalah antara roomate terbaik yang aku jumpa.... terima kasih pada kalian kerana malam2 kita ketika di matrik tidak pernah sunyi... masih terimbau kenangan kita sewaktu malam2 minggu... segala benda yang kita kongsi bersama,,, terima kasih kalian kerana menjadikan matrik tidak seperti apa yg digambarkan... hilang segala tension ketika bersama kalian... terima kasih kalian...

pada... shukriyah, amirah aziz, hanif zamri, alif faidhi, fatimah zahra... fykry rosli dan rakan2 yg sedang berusaha utk menjadi seorg doktor.... truskan perjuangan.... kalian truskanlah cita2 aku itu... aku tidak menyesal kerana aku tdk memilih utk mnjd doktor kerana aku tahu bahawa, kalian pasti akan mewakili aku bg memenuhi cita2 aku yg tdk kesampaian.... GOOD LUCK....

dan pada sahabat2 yang lain... masih banyak lg kenangan kita bersama yang aku rasa... kalau aku coretkan disini... 7 hari 7 malam pown tidak akan habis....

kepada:
SHUKRIYAH, FARHANA, AMIRAH AZIZ, FELLA, MYRA AHMAD, SARAH, ATHIRAH, IZZATY, HANIF, ALIF, NAD, ASIAH, MIMAH, ILI LIYANA, IZYAN ARINA, FATIMAH, FIKRI dan semua yg bergelar sahabat surayya zakaria.....

terima kasih kerana sudi menjadi seorg sahabat kepada diri ini.... aku mohon maaf jika sepanjang kita berkawan, aku perrnah melukakan hati kalian... maaf..

12.53 p.m

13.10.2010

2 comments:

  1. owh..sangat sebak. aku rasa tharu gak la sbb kadang2 aku tak slalu ada untuk kau tapi kau tak pernah lupakan aku. semoga Allah merahmati kau, sahabat! :)

    ReplyDelete