suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Wednesday, September 22, 2010

tiba2 saja....


bismillahirahmanirahim...
assalamualaikum wbt...

tak lmbt rasanya utk mengucapkn slamat hari raya......

da lama rasanya aku tak update blog.. kenapa eyh??? maybe sbb kerja yang byk dan aku balik umah kowt... bila blk umah... mulala mls nk wat bnda lain... asyik online ngn cter korea/jepun jew la... hohoho.....

alhamdulillah aku da berjaya siapkn sume assignment dlm masa yg ditetapkan.. walaupun ada yg aku wat last minute.. tp.. semu berjaya di anta... hoho... tp... CA dah nk mula blk....
mggu dpn da stat CA blk... and... it will continue until all subject settle.. huhu.. surayya need to be ready,..... result kena improve... chaiyok.... ganbatte.... fighting....

jam menunjukkan pukul 4.19 a.m.... aku tak dpt tdo mlm nie... aku sendiri tak tau nape... sgt susah mata nie nak lelap mlm nie... aku pelik gak.. apa sebenarnya yg berlaku kat aku.. nk kata terlebih tdo pg td.. tak juga.... sama jew mcm hari2 laen... nape eyh??? huhu.... esok klas kul 9.. tp.. kul 8 da nk g sbb nk tmnkn pjat... then, nk kua g cr brg... trus smpi kul 3 utk lecture then smbg ngn klas jepun smpi kul 6... aku takut aku tak larat jew esk... huhu..,.

dgn hari yg menuju ke pg.. aku duk sensorg dlm gelap.... smbil menaip nie... telinga disumbatkan dgn nasyid2 yg ader kat dlm laptop nie... rasa mls nak dgr lagu korea or japan mlm nie... aku rasa nk mncr ketenangan dgn dgr lagu2 nasyid...

tetiba, aku terbukala blog my best friend... soalan yg dye tanya kat blog yg buat aku menitiskn air mata... kita tahu dunia hanya sementara dan akhirat kekal selamanya, tp, kenapa kita masih tetap nakkan dunia??? soalan dye wat aku pkir ttg diri aku...

aku tahu aku kurang beribadah... aku hanya selalu wat yg wajib jew.... yg sunat... jarang sekali... quran pown aku tak pgg hari... kekadang, kalo aku da ngadap cter2 jepun, korea... aku lupa nk wat yg sunat... aku akn berhenti utk solat dan abih jew solat.. aku tak lg pegang quran.. kenapa eyh???

aku tahu macamana berpakaian yg sepatutnya.. tp, aku slalu jew pkai bj yg tak sepatutnya... pkai bj yang tak menepati ciri2 menutup aurat yg sebenar... kenapa eyh??

aku terlalu dgn dunia smpi aku terlupa utk cr bekalan aku utk akhirat... aku hanya buat apa yg diwajibkn tnpa nk wat tmbhn sendiri... kenapa eyh... aku tahu sume nie... tp, hati nie masih ader perasaan MALAS tue....

SURAYYA KENE KUATKAN KEINGINAN UTK LEBIH BERIBADAH KEPADANYA....

bila bc blo9g mereka.. aku tertanya-tanya kenapa diorg bleyh elakkan diri dr lalai dlm melakukan ibadah... macamana diorg bleyh istiqamah dlm ibadah... aku??? banyak lg yg perlu aku perbaiki....

surayya kene berubah mnjd yg lebih baik.... berubah kerana ALLAH... berubah ke jalanNYA....

1 comment:

  1. insyaAllah.banyakkan doa.mintak Allah gantikan hati kita dengan hati yang lebih baik insyaAllah.. rajin2 bgn qiam. waktu tu Allah paling dekat dgn kita.
    Allah turun kat langit semata2 nak tgk hamba2Nya. tapi kita ada tgk Allah?

    betapa tak da perasaan sayang nya kita pada Allah sebenarnya. sama2 kita muhasabah. xpe2..mula slow2 keyh! :)

    ReplyDelete