suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Monday, February 21, 2011

pelik......


bismillahirahmanirrahim......
assalamualaikum wbt...

nape nama tajuk aku jd camtue? sbb, mggu nie, byk sgt bnda plik yang berlaku yg aku sendiri tak dpt nak rungkaikan... rasa mcm da tersimpul mati da kowt... hahaha.. aku sgt pelik... tp, sblm aku cter psl kepelikan yg berlaku... aku nak mengarut sikit...

sbnrnya, tak ramai follower pown best gak... sebab senang aku nak merepek ngn mengumpat.. hahaha... so, kpd follower yg tak nk dosa, takyah la bc post yg kali ni... sbb aku rasa aku mmg nak mengumpat,.... ke aku nk meluahkan prasaan? ntah arr....

smalam.. aku ader satu klas nie... klas yg wat sume owg penin.. then, satu lecturer nie masuk.... ktorg pown blaja jew la cam bese... masalahnye, wkt2 prof nie menerangkan satu bnda, apa yg dye ckp lain dr nota yg kitorg dpt... so, ader la bbdk nie g bantah ckp dye.. tp, die still ckp yang dye betul...

so, aku pown mcm senyap jew la.. but, bnda yang aku nk ckp nye... prof nie sgt cepat terasa... aku tak heran pown la, maybe sbb dye tak sihat kowt.,.. tp,. pada pndpt aku, when u are a teacher, u should listen to what students said.. seorg guru yang baik adalah guru yang menerima teguran jika dia melakukan kesalahan.. so,aku pelik bila tgk perangai dye camtu...

tp, as a student, aku terima jew la,... sbb, dye prof aku... dye yang mengajar dan aku mengambil ilmu dr dye... so, kene la ikowt cara dye... kalo dye salah, kita senyap and kte try cr jwpn dlm buku.. dan, dah sah2 la yang waktu dye mengajar tue, dye tak sihat.. takyah la nak pertikaikan... budak2 pown satu hal.. bukannya kita br knl prof tue.. da dkt setahun dye mengajar and we should knew his attitude...

and, aku mengingatkan diri aku dan pd sesape saje yang terjumpa blog aku nie, kita sbg plajar, hormatlah guru anda... walaupun dye ader melakukan kesalahan, tp, dye ttp guru anda. dye ttp org yang memberi ilmu pd kita ats keizinan ALLAH.... jgnlah kutuk2 dye atau mengata dye... ader sbb kenapa perangai dte jd camtue...

owh, panjang sangat la plak kisah aku ngn prof aku nie... sbnrnya ader lg bnda pelik yang berlaku, tp disebbkn aku kena stop utk baca nota CA aku smbg la cerita aku dalam pelik 2 ... hahahaha.....

TEACHER'S LIKE OUR PARENT'S AT SCHOOL... NEVER HURT THEM OR TALK BAD THINGS BEHIND THEM... IF WE DO THAT, IT'S MEAN THAT WE TALK BAD ABOUT OUR OWN PARENT'S....

SEGALA APA YANG KITA BELAJAR, JIKA TIDAK MENDAPAT KEBERKATAN DARI SEORANG GURU, ILMU KITA AKAN SIA2... MUNGKIN KITA AKAN BERJAYA KINI, NAMUN, SATU HARI NANTI, PASTI SESUATU AKAN BERLAKU HANYA KERANA TIDAK MENDAPAT KEBERKATAN DARI SEORANG GURU...

RENUNG - RENUNGKANLAH...........




22 FEB 2011
1.48 PM



No comments:

Post a Comment