suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Wednesday, July 14, 2010

apa pandangan korang...

bismillahirrahmanirahim.....
dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyang...

aku bersyukur kehadratNYA atas segala apa yang dikurnuiakan pada diri ini...
cuma sebagai manusia biasa.. aku tahu aku masih ada banyak kekurangan..

aku sedar sebagai seorang muslim.. aku perlu cuba untuk sentiasa memperbaiki diri ini.. tp... aku sdr bahawa aku tetap menuju ke satu arah...

hati dan akal serta nafsu kerap bercanggah.. bila terpikir akan diri ini yang bergelar seorang islam.. aku sentiasa terpikir utk meningglkn hiburan yang melampau... aku boleh tinggalkan akademi fantasia.. mentor dan segala jenis macam lg..

salahkan aku sbg seorg muslim utk menyukai muzik lua??
aku sendiri tak faham.. aku kerapkali tanya diri sendiri sama ada beginikah seorg muslimah??

aku rasa aku mcm ada 2 personaliti.... sampai satu masa.. aku akn sentiasa beribadat padaNya.. mndgr lagu2 yg memuji kebesaranNya... membaca cerita2 tentang kebesaranNya,...

pada satu masa yang lain.... aku lupa padanNya.. aku hanya melakukan perintah yang wajib.. telinga ini hanya disumbat dengn lagu2 korea + jepun... mata ini hanya memandang cerita2 korea+jepun....

huhu... aku sendiri tak pernah mengetahui apa yg aku rasa..... aku tdk meningglkn perintahNya.. tapi.. aku terlalu gyla dgn korea+jepun (kj)... sampai.. kalo aku mengadap kj... aku hanya akn stop utk solat... ngaji??? kkdg tidak.. itulah surayya...

namun... sebagai umatNya.. aku akn trus berusaha utkm membaiki diri ini.. akn trus berusaha utk mnjd muslimah yg baik... INSYAALLAH....


iman perlu dmantapkan jika ingin menjadi umat islam yang cemerlang.... amin....

14/7/2010..
7.18 p.m

No comments:

Post a Comment