suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Saturday, July 10, 2010

bermulanya buku baru

bismillah....
dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang....

betapa beruntungnya diri ini pabila dilahirkan sebagai insan yang sihat fizikal dan mental... alhamdulillah....
namun sebagai umatNYA yang lemah lagi hina.. aku seringkali lupa bahawa setiap apa yang diberikan pada diri ini pastinya ada hikmah...

bermulalah kisah aku di usm kubang kerian kelantan... uni yang bakal mencorak masa depan ku... jika aku berjaya di sini.. insyaALLAH aku akan berjaya di dunia.. ini adalah permualaan...sebagai pelajar dalam bidang forensik,.. aku sepatutnya bersyukur denga apa yang diberikan pada diri ini.. bukan senang untuk mendapat tempat sebagai pelajar jurusan ini... walaupun course ni tidak sehebat medik or dental tp.. masih kritikal...

aku ingat bahawa aku telah redha dngan jln yg diberikan ini.. tapi.. aku masih bermain ngn perasaan ini... minggu pertama telah menguji hati dan akal ini...., bagaimana perasaan ini...

aku berada di salah sebuah uni yang melahirkan ramai orang doktor... sangat ramai.... soalan aku.. apa perasaan anda apabila anda bertabya pada org disekeliling anda.. yang rata2nya menjawab bahawa mereka adalah medik stud... aku berda dikalangan medik stud walaupun aku bukan medik stud.... impian yang aku cuba kejar sejak bergelar pelajar sek namun tak tercapai.. aku hanya dpt melihat rakan2 sekeliling belajar...

kaleu dulu.. aku lihat kawan2 karib aku menjadi student medik... aku redha dan aku katakan kat diri ini bahawa aku wajar mendoakan kejayaan mereka... kini....
TIPU kalau aku kata bahawa aku tak sedeh... aku sangat sedih... kadangkala.. air mata ini mengalir bila mengenangkan bahawa aku tak dapat bersama kawan2 aku untuk menjadi seorag doktor......

TAPI... sebagai umatNYA... aku tetap berusaha untuk redha dengan ketentuannya.... DIA yang lebih mengetahui segala2nya.... pasti ada hikmah yang tersembunyi disebalik kekecewaan aku kini....

ALLAH pernah berfirman bahawa... setiap apa yang ditentukan pasti ada hikmahnya......

salam sayang..
10/07/10.. 10 p.m

No comments:

Post a Comment