suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Wednesday, July 28, 2010

berbedanya kita.....


bismillahirahmanirahim.....
dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani....

aku mulakan cerita dgn keadaan aku di kampus yg tersergam indah ini... kampus kesihatan... org ramai selalu cakp bahawa 1st year x busy.. x susah... tp.. aku rasa aku sgt busy.. aku pon tak tau la nape aku bleyh jadi sgt busy... dgn schedule yg masih terumbg- ambing... dgn kerja2 yg aku masih terkapai2 nk wat.. dgnm pelajrn yg aku sndiri tk dpt nk pasti sama ada aku ni faham atau tidak apa yg aku blaja... huhu...

then... aku jumpa satu hamba allah ini... aku tgk dye.. dye gyla2 gak.. aku tgk dye.. dye byk ckp gak.. malah,, aku yakin dye adlh seorg yg sgt aktif... tapi.. walaupun dye mcm tue.. dye ttp berpegang pada yg satu.. bila aku baca ttg dye.. dye sgt jauh dr aku.. kami sgt berbeza..

aku jd pelik.. bagaimana org seperti dye boleh membahagikan masa dan diri pd benda yg berlainan... dia boleh belajar.. boleh bercakap.. memimpin... danb dye tak lupa tugas dye sebagai umat islam.... jika kita, kita akan solat .. puasa dan melakukn rukun islam.,.. tp.. pernahkh kita berdcakwah pada org??? maksud sy,, bknlah berdakwah secara besar2an... cukuplah pd rakan sekeliling..

bila aku pndg dye... aku sdr bahawa iman aku masih kurg... aku masih jauh utk mnjd seorg umat islam yg betul2 islam... yg islam pd hati... percakapan dn perbuatan.. bkn aku mksdkn bahawa aku bkn islam.. tp, aku mksdkn bahawa aku belum lg mnjd islam yg sejati... insyaallah,,, stu hari nnti.. aku akan menjadi umat yang boleh berbakti pada agama...

berbalik pada si dia... alangkah bgsnya aku boleh menjadi sepertinya... insyaallah.....


setiap apa yang diimpi mesti disusuli dengan usaha...........

moga kita dibukakn pintu hati dan dimantapkan iman untuk terus menjadi umat islam yang berjaya di dunia dan akhirat.................

2 comments: