suRayYa zAkaRia

suRayYa zAkaRia

Thursday, July 29, 2010

mula mencari hala tuju diri....

bismillahirahmanirahim....
dengan nama ALLAH yg maha pemurah lagi maha penyayang...

assalamualaikum w.b.t..

sebelum aku memulakan coretan aku... di sini aku nak meminta sesiapa yang membaca blog ini agar menyedekahkan al-fatihah kepada arwah ibu salah seorang coursemate aku... arwah meninggal tengah hari tadi dan alhamdulillah aku dan beberapa org rakan sempat menziarahi arwah.. dan alhamdulillah juga kerana aku lihat... kawan aku cukup tabah dan sabar menghadapi dugaan yang maha esa... seperti kata yg selalu kita dgr... :
setiap yang hidup pasti akan mati.... ALLAH lebih menyayaninya...

baik... aku mulakan dengan perjlnn aku pada hari ini.. setelah aku pergi menziarahi arwah... hati ini menjadi sangat cepat terasa... mata ini sgt senang utk menumpahkan airnya... mungkin sbb aku dah lama tak mengalirkn air mata.. aku cuba utk kuat dihadapan org namun hakikatnya... jika orang tersebut benar2 mengenali aku.. mereka pasti tahu bahawa aku sgt mudah mengakirkan air mata...

aku mula bersembang dengan salah seorg rakan baik aku yg belajar nun jauh di benua yg lain.. aku rasa rindu sangt dekat dia.. di saat inilah kita mula merindui org2 yang dekat dihati kita... aku rindu sangat... aku bersembang.. namun... perpisahan selama setahun tak akan mudah di ubati dengan bercakap selama 10 minit.. tak mengapa.. jika ada jodoh.. kita akan bertemu...

kemudian.. aku bersembang dengan seorg lagi rakan aku yang membesar bersama... namun,.., aku mula merasakn bahawa aku dan dia semakin jauh.. jauh sangat.. kami makin berbeza.. kalau post sebelum ini aku ceritakn pasal seorg hamba allah yang aku hanya nmpk dari jauh.. namun.. kini.. aku rasa sgt berbeza dgn kawn aku... nmpk perubahan yg dilaluim oleh dia.. nampak sangat... aku tahu dia menuju ke arah kebaikan dan aku sangat2 bersyukur.. namun.. aku takut kalo aku sudah tidak layak berdiri sama tinggi.. duduk sama rendah dengan dia...

dia sangat berubah.. aku jadi takut untuk berjumpa dengan dia.. aku takut kami sudah tidak mampu menjadi buddy seperti dulu.. aku takut sngt.. kami sgt berbeza... mari aku listkan...

1- kalo lihat blog dye.. nmpk keislamiknya....
kalo lihat blog aku.. 1st thing yang korang akn nmpk adlh gmba dbsk..

2- aku sgt gyle akan korea dan jepun,.... aku boleh cakp pasal ini berjam2 lamanya... aku boleyh
bercerita ttgnya...
dia?? blognya dipenuhi dgn nasihat2 sbg seorg muslimah.. nasihat yg menjadi tauladan
kepada sesiapa yg membacanya...


aku mnjd sgt takut.. aku menangis mengenangkn diri yang sgt berlainan dgn dia dan sangat hina di sisiNYA... aku takut aku tak mampu... aku sedar itun adalah kebaikan,.. jauh dlm sudut hati mahu turut sama berubah namun.. nafsu dlm hati kekal menidakkannya...

YA ALLAH.. KAU TENANGKANLAH HATI INI DAN KAU KUATKANLAH IMAN AKU AGAR AKU SENTIASA MELAKUKAN SURUHANMU DAN MENINGGALKAN LARANGANMU....


9.35 PM
29 JULAI 2010

3 comments:

  1. ak tw yg ats tu ak. yg bwh tu nana. haha. tape la sue. spe kte utk judge org. Allah tu yg maha hakim. chillah. :)

    ReplyDelete
  2. huhuu btol ckp shuk tue sue. insyaAllah oneday u'll be there too, together with her, smpaikan dakwah same2. insyaAllah boleh, yakin boleh! ;)

    ReplyDelete
  3. shuk: aku tak judge sesiapa.. aku just mula terpikir akn diri sndiri bila tgk dye.. huhu... sgt berbeza... aku jadi takut...
    tiqah: lama tak dgr ika.. hehe.. insyaallah ika... we will be with her...

    ReplyDelete